onsdag 30 september 2009

I huvudet på Åsa Domeij och Axfood

En av bloggarna jag följer skrivs av Åsa Domeij som vi känner igen från Miljöpartiet. Nu skriver hon för Axfood som för oss vanliga konsumenter är Hemköp, Willys och PrisXtra.

Jag är inte själv kund hos någon av dessa men följer med stort intresse hur Axfood resonerar kring produkter, miljö och hur detta ÅsaDkommuniceras mot omvärlden.

Jag gillar det något obekväma sättet som Åsa skriver på, det är med all säkerhet många på både Axfood och i grossistledet som tycker att hon skriver väl rakt på sak i sin blogg och är lite rädda för vad som skall komma härnäst..
Jag tycker att det är bra, kanske genomtänkt och planerat av något PR-geni, men det gör inget. Det är viljan att göra det som är det viktiga.

Budskapet och de frågor som diskuteras på Åsa Domeijs blogg, går inte alls att jämföra med det ibland taffliga försöken till konsumentkommunikation som Coop gör via Kfs och bloggen Louise Konsumentkoll.

Åsa Domeijs blogg är relativt nystartad men redan nu finns där en själ av äkta intresse. 

Inga kommentarer: