Det gyllene M:et eller Donken som McDonalds kallas för hamnar nu i mediastormen.
På söndag (16/5 kl 20.00) kommer SVT2 / Dokument inifrån lägga förstoringsglaset på svenska McDonalds och peka ut detaljerna vi inte vill veta om verksamheten.
Programmet kommer handla om (ännu påstådda) missförhållanden bland personal och den maten vi restauranggäster betalar för.
Om man nu är en jätte som McDonalds eller Ica som det handlade om sist med köttfärsskandalen - behöver man fuska för att få lönsamhet?
Att en eller flera enskilda franchisetagare chansar med att märka om maten för att minska sitt svinn innebär att man tar med sig alla i skiten när det väl avslöjas. Det här är ett problem som alla varumärkesägare med franchising som koncept måste lösa långt innan begynnelsebokstaven P som i problem andas morgonluft.
3 kommentarer:
Uops, jag hade skrivit månad men det rätta är 16 maj och inget annat.
Läste det där och så sant som det är sagt så blir man inte så förvånad! Har slutat käka på burgerställen för flera år sedan! Man blir ju ändå bara besviken varje gång!
Därför man inte äter kött! Grönsaker håller längre, och det syns om de blir gamla. ;)
Skicka en kommentar