En artikel i Dagens Handel som borde förvåna oss konsumenter, det handlar om PRO:s årliga prisundersökning och hur handlare tacklar “problemet”.
Varför blir inte jag förvånad och varför görs inte denna undersökning på ett annat sätt? Ännu bättre att Willys gör sin egen prisundersökning… Och blir BILLIGAST! Kan bara le åt saken!
7 kommentarer:
Man kan nog tränga ner i den finaste statistik och inse att frågorna varit ställda, så man får "rätt" svar. Fast i PRO-fallet verkar det ju vara helt åt skogen tokigt!
Ja, som att detta vore nytt... Konstigt att inte PRO ändrat sitt tillvägagångsätt för länge sedan, för det torde inte gynna deras medlemar, som inte är av den mest penningstarka sorten, att de blir blåsta på konfekten år efter år!
Jag tycker att det är PRO som ska skämmas och inte handlarna i det här avseendet!
Det där läste jag om i Nynäsposten för ett par år sedan. Skrämmande att det fortfarande är likadant! Vem kan man lita på?
Skulle man göra en egen? Nää, skoja bara :) Håller man sig till Lidl så slipper man...?
PRO skall tänka om. Rätt.
Ja, statistik är spännande - ännu mer spännande att skapa den...
Du vinner pris för snyggast bakgrundsbild!
Skicka en kommentar