fredag 20 augusti 2010

Mats-Eric Nilsson - Döden i Grytan. En PR-kupp!?

Gissar att alla känner till Mats-Eric “Äkta Vara” Nilssons böcker, nu senast Döden i Grytan som han skrivit tillsammans med Henrik Ennart. Äkta Vara & Den Hemlige Kocken heter de tidigare utgivna samma genre som också finns på pocket hos de flesta livsmedelsbutikerna(!)
Själv har jag inte läst någon av böckerna (ännu ska tilläggas)
Det som får min nyfikenhet att börja sprattla är hur Mats-Eric lyckas med marknadsföringen av, i alla fall, den senaste boken Döden i Grytan. För mig är Döden i Grytan en restaurang i Stockholm..

Vad jag sett i media tiden innan boksläppet får mig att tänka på en enda sak: PR-kupp. Karln/bokförlagt/PR-byrån har gjort allt rätt, genomslaget är imponerande!

Vad som är sanning och inte i boken får andra avgöra som är mer insatta.
Här kan du läsa ett smakprov ur boken, själv är jag lite kluven till om jag ska läsa eller inte.

Och se, PR-kuppen fungerar - jag bloggade om det.. ;)

--

Länkar om Döden i Grytan:

Radions P1-Morgon 
Livsmedelsbloggen ← Intressant!
SVT Play
Louise Konsumentkoll
Svenska Dagbladet
Göteborgs Posten

Andra bloggar om Döden i Grytan hittar du här.

Inga kommentarer: